Salgs- og leveringsbetingelser
Er du i tvivl om du har fundet den rette reservedel er du meget velkommen til at kontakte os via mail på mail@volvoreservedele.dk eller ringe direkte til os på telefon 75851441.
Bestilling
Når du handler med Swedparts ApS via vores webshop modtager du straks en kvittering pr. e-mail for din bestilling. Den endelige aftale om køb af de varer du bestiller sker først når en medarbejder hos os har behandlet din bestilling og har fremsendt en ordrebekræftelse til dig. Swedparts ApS har derfor ret til at afvise en bestilling, såfremt varen er udsolgt, er angivet med en forkert pris, umulig at fremskaffe eller af andre årsager. Du bør for din egen skyld gemme ordrebekræftelsen.
Levering
Swedparts ApS sørger for levering med Post Danmark eller anden fragtmand (med mindre andet angives). Rettidig levering forudsætter dog, at fragtselskabet overholder den eventuelt aftalte levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos fragtselskabet, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede levering. Swedparts ApS kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtselskabet.
Du er forpligtiget til at kontrollere modtagne forsendelser for transportskader. Ifald sådanne konstateres, skal du straks reklamere overfor transportøren, modtage varen med forbehold eller nægte modtagelse og inden 2 arbejdsdage give besked til Swedparts ApS.
Vi leverer dine varer i hele Danmark. Der leveres ikke til udlandet.
Leveringstid
Leveringstiden tager normalt til 1-2 hverdage fra du har modtaget ordrebekræftelsen. Du vil efter din bestilling modtage et forventet leveringstidspunkt for den bestilte vare via e-mail. Skulle varen være midlertidigt udsolgt, vil du blive informeret via e-mail med oplysning om leveringstidspunkt. Ønskes en vare ikke, grundet forlænget leveringstid/ restordre, har du naturligvis mulighed for at afbestille varen.
Fortrydelsesret
Swedparts ApS yder fortrydelsesret efter købelovens regler, det vil sige at du har 14 dages fortrydelsesret, jf. nedenfor, på varer som du køber fra Swedparts ApS, medmindre den købte vare ikke indgår i Swedparts ApS' normale sortiment og udelukkende fremskaffes særskilt af Swedparts ApS til dig - en såkaldt ”skaffevare”. Fortrydelse af køb af ”skaffevarer” kan kun ske indtil vi påbegynder fremskaffelsen. Vi gør dig særskilt opmærksom herpå såfremt du har valgt at købe en ”skaffevare” således at du kan nå at fortryde inden vi begynder at fremskaffe varen.
Betingelser for udnyttelse af fortrydelsesret
Der er 3 simple regler som du skal være opmærksom på, hvis du ønsker at fortryde dit køb;
1. Du skal meddele os at du vil fortryde købet.
2. Vi skal have meddelelsen inden 14 dage efter at du modtog varen.
3. Vi skal have varen, inklusive original emballage retur, senest 14 dage efter at vi har modtaget meddelelsen om at du har fortrudt købet.
Det er dit ansvar at meddele os at du vil fortryde købet. Du kan IKKE fortryde købet ved blot at undlade modtagelse eller ved at sende varen retur uden at du har meddelt os at du vil fortryde dit køb. Vi anbefaler derfor at du gemmer bekræftelse på, at vi har modtaget din besked om fortrydelse.
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der bekrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Ved handelsmæssig værdi skal forstås den pris, sammenlignelige varer sælges til brugt mellem erhvervsdrivende.
Udnyttelse af fortrydelsesret
Når du udnytter fortrydelsesretten skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Swedparts ApS. Returvarer skal sendes som pakke med omdeling, idet pakker der sendes uden omdeling vil ikke blive afhentet af os på posthuset og derfor bliver returneret til afsender.
Du kan sende varen retur med posten eller fragtfirma til denne adresse:
Swedparts ApS
Engelgårdsvej 5
7100 Vejle
Alle produkter, der returneres til os skal være forsvarligt indpakket da returforsendelsen er dit eget ansvar.Går pakken i stykker under transporten eller bliver væk, er det således dit ansvar.
Vi anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde har du mulighed for at spore pakken hos Post Danmark og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til os.
Når varen er modtaget retur, testet og godkendt, refunderes det oprindeligt betalte beløb fraregnet evt. værdiforringelse jf. ovenfor til din konto indenfor 6-10 dage.
Reklamationsret
Swedparts ApS yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet.
Betingelser for udnyttelse af reklamationsret
Det er en forudsætning at mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Udnyttelse af reklamationsret.
Varerne hos Swedparts ApS er oftest omfattet af en særlig producent garanti. Disse garantier er forskellige fra producent til producent og har forskellige procedure. Indholdet i denne særlige garanti er typisk afhjælpning af fejl på kundens adresse og/eller afhentning af produktet på kundens adresse til reparation. Brug derfor online-formularen og vi vil finde den hurtigste og bedste løsning på dine problemer.
Hvis det viser sig nødvendigt at varen skal sendes retur til os bedes du venligst vedlægge en kopi af din originale faktura.
Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller udeblevne leverancer kontaktes vi her:
Swedparts ApS
Engelgårdsvej 5
7100 Vejle
Tlf. 75851441
mail@volvoreservedele.dk
Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – gerne kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bank. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.
Betaling med Dankort/Visa/Mastercard
Hos Swedparts ApS er det muligt at betale med Dankort/Visa/Mastercard. Swedparts ApS har ikke mulighed for at forhøje det beløb, du har godkendt, og vi kan ikke se de oplysninger, du har indtastet.
Swedparts ApS hæver ikke pengene for varerne, før varerne er afsendt. Når du handler med kreditkort hos Swedparts ApS skal oplyse følgende :
- Kortnummer (16 cifre printet ind i kortet på forsiden)
- Udløbsdato (printet ind i kortet på forsiden)
- Kontrolcifre CVC (tre cifre skrevet på kortets bagside lige over magnetstrimlen yderst til højre)
Swedparts ApS kan ikke på noget tidspunkt se nogle af disse oplysninger, vi kan derfor ikke opjustere beløbet efterfølgende, men vi kan undlade at hæve pengene eller nedsætte beløbet, hvis du ønsker en vare slettet fra ordren.
Bankoverførsel
Ved bankoverførsel overfører du pengene til Swedparts ApS' konto. Vælger du denne metode, sætter vi først ordren i gang, når vi kan se beløbet på kontoen. Der går 1-2 dage. Det er vigtigt, at du anfører dit web-bestillingsnummer ved indbetalingen.
Bank: Middelfart Sparekasse
SWIFT: MISPDK21
IBAN: DK7216813225114861
Vores politik vedr. personlige oplysninger
Overordnet ønsker vi at slå fast, at INGEN personlige oplysninger der registreres på Swedparts ApS' website, på noget tidspunkt vil blive overdraget, solgt eller være tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for medarbejdere hos Swedparts ApS.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling lagrer vi af sikkerhedsmæssige grunde INGEN kreditkortoplysninger. Kun i betalingsøjeblikket skal der i et vist omfang overføres finansielle oplysninger til Nets. Dette sker med maksimale sikkerhedsforanstaltninger via en krypteret SSL-forbindelse efter forskrifter fra Nets. Transaktionen håndteres via quickpay, der er Swedparts ApS’ betalingsgateway.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbskurven. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne.
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i mindst 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Swedparts ApS på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status. Gem derfor denne aftale sammen med din faktura.
Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
Forbehold
Swedparts ApS kan ikke garantere, at websitet til enhver tid er fejlfrit og i drift. Kontrakter med Swedparts ApS kan kun indgås på dansk. DER TAGES ALTID FORBEHOLD FOR TRYKFEJL, UDSOLGTE VARER OG VARER I RESTORDRE.